כל מה שרציתם לדעת על בניה קלה

תאריך

בשאיפה לעשות יותר עם פחות, חומרי בניין קלים עשויים להיות העתיד של בניית מבנים ראויים למגורים. מציעים את היכולת לבנות מהר יותר, מקלים על אוטומציה וייעול תהליכי ייצור באמצעות מבנים טרומיים, מבנים קלים באמת מפחיתים את עלויות הייצור, ולכן עלויות הבנייה, כדי ליצור את הבתים הזולים, הניתנים לשחזור וניתנים לייצוא להם הם זקוקים נואשות. זה לא אומר שקשה לעבוד עם חומרים קלים בפרויקטי בנייה.

בעיה נוספת

היא שאין מספיק בונים יוזמים שמוכנים לחקור את היתרונות של הדור הבא של חומרי בניין קלים וידידותיים לסביבה. חוקרים אולי בדרך הנכונה עם בדיקת מודלים תלת מימדיים, אבל ברור שדרוש יותר מחקר כדי להפוך מבנים קלים לבטוחים ויעילים יותר מאלה שנבנו עם חומרים מסורתיים.

מאמר זה ידגיש כמה מהסכנות של מבנים קלים

יציע כמה עצות להגדלת הגודל ויספק כמה דוגמאות וידאו של שריפות במבנים כאלה. מאמר זה יתאר את שני הסוגים הנפוצים של מבנים קלים, לוחות מרוכבים מעץ ולוחות חיזוק מתכת, אופן השימוש בהם, הסכנות הפוטנציאליות וכיצד להגן על עצמך מפני שריפה. תבליט משתמש בעץ מהונדס, מונח המשמש להגדרת מבנה עץ העשוי מסיבים וחומרים מלוכדים המורכב כקורה מרוכבת, על פי כתב העת NFPA.

בנייה קלה משמשת בדרך כלל לבניית בתים חדשים, בעיקר בגלל שהיא זולה יותר מעץ מלא ששימש בעבר. חומרים קלים נמצאים במבנים ומבנים מסחריים רבים. שיטת בנייה זו משתמשת בחומרים כמו עץ ומתכת ליצירת מבני בנייה במקום לבנים וטיט.

חומרים שפותחו בדרך זו מראים תוצאות מבטיחות בבידוד מבנים

שימוש בטבע כהשראה לבניית קירות וגגות פותח את הפוטנציאל של חומרים מרוכבים אלו ואחרים. אם לבניין יש קשתות או כל סוג אחר של מראה צף או זורם, סביר להניח שהמראה הושג באמצעות שימוש בעץ מרוכב.

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מהנדסים בעת שימוש בחומרים אלו

הוא עמידות באש. החששות הללו התעוררו לאחרונה בצפון ניו ג'רזי, כאשר שריפה הרסה מתחם מגורים גדול שנבנה מעץ קל משקל. התקנת מערכת ספרינקלרים לכיבוי אש היא, ללא יוצא מן הכלל, אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על החיים והרכוש עבור כל המבנים, בין אם הם בנויים ממבנים קלים או חומרי בניין מסורתיים. מודל הבניין וקודי השריפה צריכים לדרוש שכל המבנים הקיימים המשלבים בנייה קלה יהיו מצוידים במערכות הגנה מתאימות מפני אש כאשר מתבצעות תוספות או שיפוצים או מתרחשים שינויים בשימוש.

מבנים קלים* עלולים להוות סכנה בטיחותית רצינית לכבאים אם שריפה משפיעה על או פוגעת בשלמותם של חלקי מבנה קלים

אם מתרחשת שריפה במתקן שידוע או חשוד כבעל בנייה קלה, כל הכבאים העובדים באתר ההתרסקות צריכים להיות מודעים לסכנה הפוטנציאלית והפעולות צריכות להתנהל באופן שמזהה את המפגע. סֵרוּב. בעוד שבנייה קלה היא חלק בלתי נפרד מכל בית או עסק, בעלים צריכים להיות מודעים לצעדים היזומים שהם יכולים לנקוט כדי לשמור על רכושם מפני שריפה. בעוד שמבנים קלים הם אידיאליים לייצור המוני מורכב, עסקים ובעלי בתים צריכים להיות מודעים לכך שהם עלולים להישרף במהירות ולפגוע ביציבות המבנית של הבניין.

לדוגמה, אלומיניום הוא לא רק חומר מבני קל משקל מצוין, אלא גם זול יותר מפלדה לאורך חיי הבניין בשל דרישות תחזוקה ניתנות לניהול. אף מתכת אחרת לא משתווה לאלומיניום בכל הנוגע לגיוון השימושים שלה בשילוב עם אלמנטים אחרים.

ככל שתעשיית הבנייה מתפתחת

מתפתחות כל הזמן דרכים ליצירת חומרי בניין ושיטות המאפשרות ביצוע בנייה בצורה יעילה ככל האפשר. מבנים מסחריים חזקים, קלים, ידידותיים לסביבה וחסכוניים הם מה שכל אחד בענף הבנייה שואף אליו, בין אם הוא אדריכל, מהנדס, יזם או בעל מבנים. תאורה וביומימיקה הן שתי דוגמאות טכנולוגיות חדשניות המאתגרות כל הזמן את הקיימות והיעילות בענף הבנייה. מלוחות דיקט דקים ועצים מרוכבים ועד לחומרים בני העידן העשויים מפסולת תעשייתית, הנה איך לנצל את שיטות הבנייה הקלות החדשות והמוכרות גם יחד תוך פתרון בעיות.

חוקי הבנייה החדשים יכולים לשמש שיעור מאלף כיצד לבנות מבנים קלים ומרווחים יותר בעתיד וברחבי הארץ. עלינו להכשיר את הכבאים שלנו כדי שיוכלו לזהות במהירות את סוגי הבנייה, השיטות והחומרים השונים בהם נעשה שימוש.

גם הגידול בגודל יצטרך להתפתח עם הזמן

כדי להתאים לשינויים במכבי האש, בענף הבנייה ושינויים בקו העבודה שלך. תכנון המבנים יקבע את מספר הכבאים, הציוד והציוד הדרושים למלחמה בשריפה, המיקום הנכון של ההתקפה והיציאה, והאם התקיפה תהיה התקפית או הגנתית. בשנים האחרונות אולי שמתם לב לעלייה בדיווחים על כבאים והרוגים הקשורים לבנייה קלה, מה שבתקווה העלה את המודעות של הכבאים לבעיה.

ניתן למצוא דגמי מגרסות קלות לעבודות קטנות יותר, וכן מגרסות גדולות וחזקות לגדמים גדולים וללוגיסטיקה מורכבת. מטחנה להשכרה קטנה וקלת משקל דורשת ממך יותר זמן ומאמץ, ויתכן שהגדם שלך גדול מדי להתמודד עם מטחנה להשכרה.

גם אם הגדם שלך נמעך

חלק מחומר הגבעול והשורש עלול להישאר מתחת לאדמה, שיירקב וישקע, ויפגע בבניין שלך. מכיוון שגדם הוא עץ, חומר אורגני, הוא מתפרק עם הזמן. המשמעות היא שגדם אינו חומר בסיס יציב לבנייה וכל בסיס, יסוד או חומר קשיח ישתנה עם הזמן.

במקרה זה, תצטרכו לוודא שכל הגדמים והשורשים שנותרו יוסרו והחור יתמלא באדמת עציצים טבעית (לא אדמה שקית) ולאחר מכן מהודקים עד לרמה הנדרשת לבנייה.
למידע מורחב בתחום של בניה קלה כדאי לבדוק ב- mesinger.co.il

אתה תייצר יותר שבבי עץ ממה שאתה חושב, אבל הם יכולים לשמש כחיפוי בחצר או להוסיף לפח אשפה ירוק. ג'נין בניוס דיברה על דוגמאות שונות בחיים האמיתיים ותהליכי תאורה המשמשים בבנייה ובייצור.

לכל בעלי העסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא!

אתם מוזמנים להצטרף למהפכה העסקית של השנה!

קבלו גישה בלעדית וחינמית לסדרת הדרכות מקצועיות ופרקטיות, המועברות על ידי אלעד הדר – יועץ עסקי מוביל עם ניסיון עשיר של 23 שנים מחברת Success.

הצטרפו למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל שהשתנו חייהם ושכבר נהנים מהידע הנרחב והכלים המעשיים שיעזרו לכם להצעיד את העסק שלכם קדימה.

אל תחמיצו את ההזדמנות לקבל את המפתחות להצלחה העסקית שלכם, וכל זאת – בחינם!

לחצו כאן עכשיו או בתמונה מתחת והתחילו את המסע שלכם להגשמת הפוטנציאל העסקי המלא שלכם!

 

עוד
כתבות

תפריט נגישות