יצירת הסכם גירושין בתהליך הגישור

תאריך

יצירת הסכם גירושין בתהליך הגישור

אם אתם מעוניינים להתגרש (מהסיבות האישיות שלכם), אז עדיף לעשות זאת בדרכי שלום עם הסכם גירושין בתהליך גישור לפני גירושים.

נרצה להתחיל במה זה באמת גישור

גישור הוא לרוב אלטרנטיבה טובה אם אינכם מצליחים להגיע להסכמות בעצמכם. זה תהליך שבו עסקאות נעשות בעזרת מגשר מומחה מצד ג’ ומדובר באדם שהוא בהחלט ניטרלי ואינו תופס צד מהצדדים.

המגשר מקשיב לכל צד ומנסה למצוא פתרון המתאים ביותר עבורו ועובד גם עבור ילדיו. בנוסף המגשר יסייע לבני הזוג להגיע להחלטות על סמך הצרכים הספציפיים של כל אחד מהם וכל שיקול אחר.

הליך גישור לפני גירושים הינו מוגדר כחסוי אלא אם כן אחד הצדדים מחליט להפסיק את הגישור ומעוניין להעביר את תלונותיו לבית המשפט, הם לא יכולים להשתמש בכל דבר שהם אומרים במהלך הגישור כראיה משפטית. בנוסף הליך גישור לפני גירושים מעניק שקט נפשי והרבה חופש לומר את הדעה וללא כל פחד.

גישור הוא תהליך הנעשה מרצון והוא מאפשר לשני הצדדים לחלוק את נקודת המבט שלהם ולהגיע להסכמה.

אם צד אחד מרגיש שהתהליך כבר לא עובד לטובתו או מרגיש שהמגשר אינו חסר פניות, הם יכולים לעזוב את הגישור מתי שירצו וכמו שציינו קודם לפנות לבית משפט.

מדוע חשוב לנסות לפתור את יצירת הסכם הגירושין באמצעות גישור?

גירושין עלולים להיות תהליך ארוך ומייגע, ולכן זוגות רבים בוחרים לנסות שיטה חלופית להגיע להסכמה. גישה אחת היא לגשר את הגירושין בעצמכם בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים, ובכך להפחית את התלות בבתי משפט.

גם בתי המשפט מתחילים להכיר בחשיבות לתת לזוגות יותר ביטוי בפרטי הפרידה שלהם. תוכניות הגישור הקשורות לבית המשפט צברו פופולריות ברחבי הארץ. כמעט כל מדינה דורשת גישור בסכסוכי משמורת ילדים, ומערכות בתי המשפט רבות במדינה מספקות שירותים כגון התערבות מוקדמת בסכסוך,

שירותי פיוס, מרכזים ליישוב סכסוכים בקהילה, סמינרים חינוכיים לזוגות. גישור הוא הצורה הפופולרית ביותר ליישוב סכסוכים עבור זוגות מתגרשים.

תהליך גישור לפני גירושים

נכון שלכל מגשר יש את ההליך שלו אבל יש תהליך כללי לגישור לפני גירושים.

התייעצות עם המגשר לפני שמגיעים לגישור

בתחילת הגישור תתבקשו למלא שאלון המענה לשאלות בנושאי נישואים, משפחה וגירושין.

המגשר עשוי גם לבקש משניכם לכתוב "הצהרת גישור". בנוסף המגשר עשוי גם לבקש מכם לחתום על הסכם האומר כי תשמרו בסודיות את הדברים שנאמרו בגישור וכי אתם מבינים שהמגשר אינו יכול לחשוף יותר ממה שדיברו עליו בגישור.

אתם יכולים גם לדבר עם המגשר אם תרצו להסביר עוד על המצב שלכם ועל מה שעובר לכם בראש.

שניכם החלטתם להגיע לתהליך גישור לפני גירושים

מפגשי גישור מתקיימים בדרך כלל בסביבה נוחה כדי לאפשר את הדיון הכי פרודוקטיבי שאפשר. ישנם מתווכים המעדיפים לדבר עם כולם יחד, בעוד שאחרים עשויים לדבר עם בני הזוג בנפרד. אם יש לכם עורכי דין בגישור, המגשר עשוי לבקש להיפגש עם שניכם באופן פרטי לפני תחילת הפגישה.

לאחר שמגשר לתהליך גישור לפני גירושים שבחרתם ינהל בעיות הקשורות למשק הבית, הוא או היא יציעו לכם הזדמנות להצהיר עוד קצת על בן/בת הזוג שלכם. אם תרצו לשאול שאלות, אתם מוזמנים לעשות זאת גם כן.

המגשר עשוי גם לשאול כמה שאלות כדי לעזור להבהיר את הנושא או לאסוף פרטים נוספים מהדיון. המגשר שלכם עשוי לוודא שיש הבנה מלאה במה שאתם מנסים לומר על ידי חזרה או סיכום של הנקודות שלכם מהדיון. שניכם צריכים לזהות מה הם הנושאים שאתם מסכימים ואיתם לא מסכימים.

שני הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כדי להגיע להסכם הם:

  • חשוב מאוד להיות פתוחים לפשרות.
  • הקשיבו לבן הזוג ונסה להבין את נקודת המבט שלו.

זה שאתם מבינים את הצד השני לא אומר שאתם צריכים להסכים עם עמדתו. עם זאת, ברגע שאתם מקשיבים היטב, ייתכן שתוכלו למצוא דרכים חדשות להגיע להחלטות שיספקו את שניכם.

בסיום יצירת הסכם גירושין נרצה להשלים הרמטית את ההסכם

יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני השלמת הסכם הגירושין, כגון לוודא שסיימת את המשא ומתן ופתרתם כמה מהבעיות האחרות הקשורות לגירושין שלכם. אם תעשו זאת, המגשר יספק הסכם המתאים למה שהסכמתם עליו במהלך הגישור.

עם זאת, לא כל ההיבטים של ההסדר שלכם יוסכמו באמצעות גישור, אז תצטרכו להבין שאפילו נושאים אלו אינם מובטחים שיוסדרו. אם אינכם מסוגלים להגיע ולהסכים על כל הסוגיות, תצטרכו להסכים על הבעיות הלא פתורות מאוחר יותר עם בית משפט או לבקש דיון בבית המשפט לאחר הגשת הניירת שלכם.

יש מגשרים שיגישו את הניירת שלכם לבית המשפט ואחרים לא – מומלץ לשאול מתווכים פוטנציאליים על נושא זה מראש. אם בית המשפט יאשר את הסכם הפשרה שלכם, ההסכם יהפוך לחלק מפסק הגירושין הסופי שלכם.

תוכלו להתרשם מסיגל גאיה כסיף עו”ד ומגשרת

אם אהבתם את הכתבה הזו ואתם רוצים לפנות למגשרת טובה אז תוכלו להשיג את סיגל גאיה במספר הטלפון 054-4203430

או במייל [email protected]

ולסיגל יש 3 משרדים כיום שניתן להגיע להליך גישור:

  • זד"ל 5, ראשון לציון
  • מעלה השחר 15, רמת גן
  • וייצמן 222, רעננה

לכל בעלי העסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא!

אתם מוזמנים להצטרף למהפכה העסקית של השנה!

קבלו גישה בלעדית וחינמית לסדרת הדרכות מקצועיות ופרקטיות, המועברות על ידי אלעד הדר – יועץ עסקי מוביל עם ניסיון עשיר של 23 שנים מחברת Success.

הצטרפו למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל שהשתנו חייהם ושכבר נהנים מהידע הנרחב והכלים המעשיים שיעזרו לכם להצעיד את העסק שלכם קדימה.

אל תחמיצו את ההזדמנות לקבל את המפתחות להצלחה העסקית שלכם, וכל זאת – בחינם!

לחצו כאן עכשיו או בתמונה מתחת והתחילו את המסע שלכם להגשמת הפוטנציאל העסקי המלא שלכם!

 

עוד
כתבות

תפריט נגישות