מהו האוכל המסורתי בקפריסין?

תאריך

אוכל קפריסאי מסורתי טעים שכל המשפחות הקפריסאיות אוהבות. שילוב של מטבח יווני, קפריסאי וים תיכוני, האוכל בקפריסין הוא תוסס, לבבי ומפנק לחלוטין. זה לא מפתיע שהאוכל הקפריסאי כל כך טעים כשחושבים על המטבחים המפורסמים של האי הים תיכוני הפופולרי הזה.

מכל המוצרים המסורתיים שלהם

הקפריסאים מתגאים מאוד בגבינת החלומי שלהם. חלומי נמצא בשימוש נרחב במטבח הקפריסאי כחלק ממנות עצמאיות וסלטים. Pastizio הקפריסאית (הידועה גם כפסטה טו furnou) היא פסטה בשכבות ובשר טחון מעורבב עם תבלינים, ולאחר מכן מפזרים רוטב לבן, בוזקים גבינת חלומי ואופים בתנור.

Macaroni tou furnou

או "פסטה אפויה" ביוונית, היא הגרסה הקפריסאית של המנה היוונית המפורסמת ביותר המכונה pastitsio. מקרוני טו פורנו היא בעצם פסטה שכבתית המכילה רוטב חזיר וגבינה מתובל. Macaroni tou furnou היה במקור מאכל יווני בשם "pastitsio" אך הוא הפך לפופולרי כל כך בקפריסין עד שקפריסין המציאה גרסה משלה.

בקפריסין

פורגורי הוא תוספת עמילנית מסורתית המבושלת עם בצל טרי ורוטב עגבניות טעים. מתכון פופולרי מאוד בקרב הקפריסאים הוא להכין "פורגורי" עם רוטב עגבניות קצוצות, בצל ופסטה ולהגיש אותו כתוספת עם קבב, שפטלי או פירות ים. סלטים ותפוחי אדמה הם תוספות נפוצות לסובלה.

מנות המזה הקפריסאיות המסורתיות הן דרך מצוינת לנסות עשרות מנות בארוחת ערב אחת

חופשות בקפריסין לא יהיו שלמות אם לא תנסו מאכלים ומעדנים קפריסאים מסורתיים. אפשר ממש לבלות כמה שבועות באי ולא יחסרו לכם מנות קפריסאיות טעימות, קינוחים ומעדנים מקומיים. רבות מהמנות של הרפובליקה משתנות מאזור לאזור, מה שהופך את קפריסין למקום מרתק לאכול בו.

התכוננו לבשרים עסיסיים והרבה זיווגים כשאנחנו מסתכלים מקרוב על שמונה עשרה מנות עשירות וטעימות לנסות באי ים תיכוני פופולרי זה

כל ארוחת ערב בקפריסין כוללת סוגים שונים של גבינות, זיתים, רטבים קלאסיים, לחם טרי, פירות ים ובשר. הארוחה הנפוצה הזו במדינה המזרח ים תיכונית הזו היא רב-תכליתית וניתן להגיש אותה כחלק ממזה או סלט, או כמנה עיקרית.

בקפריסין

אתה יכול לטעום גירוסקופים יוונים מסורתיים, כמו גם גירוסקופים בסגנון קפריסאי. הגרסה הקפריסאית של הג'ירוסקופ דומה מאוד לגרסה היוונית המסורתית, אבל בפיתה קפריסאית. רוטב יווני וקפריסאי מסורתי, נהדר עם דגים או מנות דגים אחרות, אבל גם עם מגוון לחמים ופיתות.

המנה הקפריסאית הזו מהווה תחליף בשר נהדר מבלי לגרום לתחושת כבדות או נפיחות

קלפטיקו הוא מאכל קפריסאי מפורסם, הנעשה בדרך כלל עם שוקי טלה. קלפטיקו היא מנת טלה מסורתית שנאפה בתנור חימר למשך 24 שעות לפחות ומושרה בתערובת של מיץ לימון, שום, בצל וקינמון. קלפטיקו או אופלון קלפטיקו הוא אוכל רחוב קפריסאי מסורתי שניתן לבשל גם בתנור לבן ופתוח.

על פי מסורת עתיקה, בשר וירקות נצלים בגריל בפורנו, או בתנור סגור, כמו קלפטיקו (כבש מושחז עם תפוחי אדמה ולימון). באופן מסורתי, מנות יווניות מוגשות חמות ולא חמות, שכן אכילת אוכל חם מדי נחשבה לא בריאה.

בכל מקום בו אתה נמצא ברפובליקה

תמצא קלפטיקו (כבש אפוי) ממוצא יווני ומזדס (רטבים, סלטים ושאר מתאבנים). הבשרים הנפוצים ביותר בגריל הם בשר חזיר, בקר, כבש או עוף, סופלאקי ושפטליה, אך מוגשים גם גבינת חלומי מטוגנת, פטריות, ועבור קפריסאים יוונים בלבד, לוקניקו (נקניקיות חזיר).

בקפריסין מכינים קבב בדרך כלל מבשר חזיר

אבל יכול להיות גם עוף או כבש. סובלאקי, או "סובלה" כפי שהקפריסאים מכנים זאת, הם בשר פרוס דק – באופן מסורתי טלה, חזיר, עוף או לפעמים בקר – המוגשים על פיתות ומוגשים עם סלטים כבושים, חומוס וצזיקי. Souvla היא אחת המנות הפופולריות ביותר בקפריסין והיא מורכבת מנתחי בשר מבושלים על שיפודים (ארוכים) על הגריל. סובלה היא עוד מנת בשר פופולרית שדומה מאוד לקבבים רוסיים.

סובלה

היא אחת המנות הפופולריות ביותר בקפריסין, והיא לרוב נאכלת, משוחחת ושתייה עם חברים ובני משפחה. במזה הקפריסאית יש הרבה אוכל, המנות משתנות ממסעדה למסעדה, אבל חלק מהמנות הסטנדרטיות הן קלפטיקו, סטיפדו וחלומי. Meze היא מנת החתימה של הרפובליקה ומורכבת ממספר רב של מתאבנים חמים וקרים כגון מגוון סלטים, מנות בשר, ירקות ודגים. מגארינה בולי ידועה כאחד המאכלים הלאומיים של קפריסין.

המטבח הקפריסאי כולל מגוון רחב של מנות ירקות

גריל, מאפים, דגים, מרקים, לחמאקון ועוד. להיות מוקף במטבחים בעלי שם עולמי רבים כמו יווני ואיטלקי פירושו שמתעלמים במידה רבה מהאוכל בקפריסין. המטבח הקפריסאי מוכר הרבה מעבר לקפריסין, בין השאר בזכות השילוב הייחודי של מסורות יווניות וטורקיות עם תרבות קולינרית ים תיכונית מובהקת, ואהבה לשמן זית ולמרכיבים טריים וטבעיים. בכל פינה בקפריסין, מעיירות ועד כפרים, ישנן חנויות קבב מסורתיות שבהן מוגשים קבבוני עוף או חזיר עם פיתה או צלחת.

לכל בעלי העסקים שרוצים לקחת את העסק שלהם לשלב הבא!

אתם מוזמנים להצטרף למהפכה העסקית של השנה!

קבלו גישה בלעדית וחינמית לסדרת הדרכות מקצועיות ופרקטיות, המועברות על ידי אלעד הדר – יועץ עסקי מוביל עם ניסיון עשיר של 23 שנים מחברת Success.

הצטרפו למעל 30,000 בעלי עסקים בישראל שהשתנו חייהם ושכבר נהנים מהידע הנרחב והכלים המעשיים שיעזרו לכם להצעיד את העסק שלכם קדימה.

אל תחמיצו את ההזדמנות לקבל את המפתחות להצלחה העסקית שלכם, וכל זאת – בחינם!

לחצו כאן עכשיו או בתמונה מתחת והתחילו את המסע שלכם להגשמת הפוטנציאל העסקי המלא שלכם!

 

עוד
כתבות

תפריט נגישות